Mora story

Mora-verpakkingen: al sinds 1984 het werk van FRAME. Geen uitdaging gaan we daarbij uit de weg.


Zomaar een praktijkvoorbeeld. Uit de zomer van 2001.
Mora liet door Aestron een nieuwe winkelverpakkingslijn ontwikkelen. Maar was slim genoeg om de uitwerking ervan – inclusief lithobegeleiding en drukafnames – onder te brengen bij het bureau dat een dergelijke klus al tweemaal eerder voor Mora had geklaard. FRAME verzorgde de uitwerking van de 50 nieuwe Mora winkelverpakkingen plus evenzovele horecadozen (de lay-out van deze dozen kwam overigens uit eigen koker). 100 Mora-verpakkingen zagen in drie maanden tijd het levenslicht. Dat zegt iets over de inzet, accuratesse, ervaring en gedrevenheid van FRAME.


Een ander sprekend voorbeeld van recentere datum: in 2008 werden in opdracht van Mora alle winkelverpakkingen gerestyled. Op basis van de bestaande fotografie hebben we toen alle diabeelden gewijzigd. De grote MMM-en – die door het hele beeld liepen – werden sterk verkleind, waar nodig werd de fotografie door middel van digitale bewerking in Photoshop aangepast.
Kortom: de verpakkingen kregen een verfrissend nieuwe uitstraling. Ook deze opvallende cosmetische operatie werd door FRAME snel en vakkundig uitgevoerd.

 


Novarin – Romi Smilfood*

In 2008 introduceerde Romi Smilfood een nieuw assortiment industriële bakkerijmargarines met weinig verzadigd vet. Voor dit nieuwe product ontwikkelden we de merk- en communicatiestrategie; we bedachten de naam Novarin inclusief pay-off en ontwierpen het logo en een omdoos. Naast een PowerPoint-presentatie hebben we ook de website, productfolders en vakbladadvertenties gemaakt. Novarin was genomineerd voor de Food Valley Award 2009.        

 

 

Patisserie Sacristain - Lidl Nederland*

Lidl Nederland verzocht ons een nieuwe verpakkingslijn te creëren voor hun merk diepvriesgebak ‘Patisserie Sacristain’. De range bestaat uit twaalf producten, van slagroomtaarten tot tompouces, van mokkastammen tot bavaroisetaarten. FRAME was verantwoordelijk voor de gehele uitwerking: fotografie, opmaak, litho- en drukwerkbegeleiding.

 

 

BizBiz-snacklijn - Lidl Nederland*

Een nieuwe uitdaging. Na de geslaagde make-over van Patisserie Sacristain kregen we van Lidl Nederland de kans om ook de verpakkingsrange van het diepvriessnackmerk BizBiz te restylen. Het resultaat is een nieuwe, frisse, eigentijdse look. De complete lijn bestaat uit 13 verschillende verpakkingen.

 

 

Brand It ‘retail’ – Aviko-Rixona*

Aviko-Rixona wil haar afnemers ervan overtuigen hoe interessant een eigen merk aardappelpuree is: daarmee bouwen ze aan een unieke identiteit en realiseren ze hogere marges. Om de aantrekkingskracht van een eigen merk te laten zien, werd het fancy-merk Brand It gecreëerd. We ontwikkelden een verpakkingslijn voor retail en foodservice, inclusief fotografie en opmaak. Ook maakten we 3D-dummy’s voor presentaties.

 

 

Private labels Ad van Geloven*

FRAME heeft een rijke ervaring op het gebied van private label-verpakkingen. Specialiteit van het huis: diepvriessnacks. Zo hebben we in opdracht van Ad van Geloven – o.a. bekend van Mora – een tweetal private label-verpakkingen ontwikkeld. De SnackMix van Aldi en de BorrelMix van C1000 kregen even opvallende als appetijtelijke jasjes.

 

 

Café Riche

In opdracht van Koffiebranderij en Theehandel 'Drie Mollen sinds 1818' werd voor Superunie (Jan Linders, Deen, Vomar en andere retailketens) een nieuw premium koffiemerk vormgegeven: CaféRiche. Het assortiment bestaat uit 3 onovertroffen smaken filterkoffie en pads en 2 grandioze espresso's. Liesbeth Ronden bedacht het concept voor de folieverpakkingen; FRAME zorgde voor de adaptatie van de doosjes Koffie Verkeerd & Cappuccino in dezelfde lijn. Premium koffie met een premium verpakking!

 

 

Your merknaamconcept - Koffiebranderij en Theehandel

'Drie Mollen sinds 1818'

In april/mei 2004 hebben we binnen vijf weken in totaal 122 verpakkingen vervaardigd onder het Your merknaamconcept. Retail & wholesale verpakkingslijnen koffie en koffiepads, te weten TopShopper, Substituut A-merk en Premium-lijn. Daarnaast tien verpakkingslijnen voor thee: Groene Thee, Kruidenthee, Smaak-variaties (bruin/combi/moment & vruchten) en Zwarte Thee (English breakfast/earl grey/ceylon & darjeeling); al met al 13 verschillende verpakkingslijnen!

FRAME verzorgde het gehele traject, van concept tot finale opmaak. Van iedere verpakking werd bovendien een 10-tal dummy’s gedrukt, gestanst, gevouwen en geplakt voor presentatie op de PLMA-beurs in de RAI te Amsterdam.

 

 

* Ontwikkeld in samenwerking met Creative Packaging Design by Liesbeth Ronden